Напишыте пожалуйста реферат на тему: "Зелёные водорости". Желательно на украинском языке:)

2

Ответы и объяснения

2012-12-15T17:47:14+00:00

 

Водоросли – обитатели воды. Они живут как в водоемах с пресной водой, так и в соленых водах морей и океанов. Есть и такие, которые живут вне воды, например, на коре деревьев. Водоросли очень разнообразны. Знакомство с ними начнем с одноклеточных зеленых водорослей.

По приблизительным подсчетам сюда входит от 13 000 до 20 000 видов. Все они отличаются в первую очередь чисто-зеленым цветом своих слоевищ, сходным с окраской высших растений и вызванным преобладанием хлорофилла над другими пигментами.Как и все другие живые организмы, хламидомонада дышит кислородом, растворенным в воде.

Водоросли имеют зеленый хлоропласт, хлорофилл «а» и «б». Подобный набор хлорофиллов имеют эвгленовые и высшие растения. Зеленые водоросли имеют целый набор добавочных пигментов, включая ксантофиллы — лютеин, зеаксантин, виолаксантин, антераксантин и неоксантин и другие.Добавочные пигменты в зеленых водорослях не маскируют хлорофилл. Наиболее важным запасным полисахаридом является крахмал, который встречается в виде гранул вокруг пиреноида или разбросан в строме хлоропласта. Пиреноиды погружены в хлоропласт и пронизаны тилакоидами. Хлоропласт имеет двойную мембрану. В этом отношении они напоминают красные водоросли и высшие растения. В хлоропластах тилакоиды сгруппированы по 2-6 в виде пластин как у высших растений. 

Жгутиковые клетки зеленых водорослей являются изоконтами - жгутики имеют сходную структуру, хотя они могут различаться по длине. Обычно имеется два жгутика, но их может быть также четыре или много. Жгутики зеленых водорослей имеют изящные волоски или чешуйки.

 

 Размножение

Жизненные циклы зеленых водорослей очень разнообразны. Здесь встречаются все возможные типы.

Особенно много их развивается весной, когда все камни на литорали бывают покрыты сплошным изумрудным налетом из зеленых водорослей, резко контрастирующим с белым снегом, лежащим на прибрежных камнях. Ворсистый зеленый ковер на камнях образуют развивающиеся нитчатки — улотрикс и уроспора). Летом часто развивается много кладофоры, нередко она представлена в виде зеленой слизистой массы. На открытом скалистом побережье ярко зеленые разветвленные кустики образует акросифония.

 

Лучший Ответ!
2012-12-15T17:51:14+00:00

Водорості - мешканці води. Вони живуть як у водоймах з прісною водою, так і в солоних водах морів і океанів. Є й такі, які живуть поза водою, наприклад, на корі дерев. Водорості дуже різноманітні. Знайомство з ними почнемо з одноклітинних зелених водоростей.

Вам, наприклад, доводилося влітку бачити зелену гладінь ставка, або тиху смарагдову

заплава річки. Про таку яскраво-зелену воду кажуть, що вона "цвіте". Спробуйте зачерпнути долонею "квітучу" воду. Виявляється, що вона прозора. Безліч одноклітинних зелених водоростей, плаваючих у воді, надають їй смарагдовий відтінок. Під час "цвітіння" дрібних калюж або водойм найбільш часто у воді зустрічається одноклітинна водорість хламідомонада. У перекладі з грецької слово "хламідомонада" означає "найпростіший організм, покритий одягом" - оболонкою. Хламідомонада - одноклітинна зелена водорість. Вона добре помітна тільки під мікроскопом. Хламідомонада рухається у воді за допомогою двох джгутиків, що перебувають на передньому, вужчому кінці клітини. Як і всі інші живі організми, хламідомонада дихає киснем, розчиненим у воді.

Зовні хламідомонада покрита прозорою оболонкою, під якою розташована цитоплазма з ядром. Є також маленький червоний "глазок" - світлочутливе тільце червоного кольору, велика вакуоль, заповнена клітинним соком, і дві маленькі пульсуючі вакуолі. Хлорофіл та інші фарбувальні речовини у хламідомонади знаходяться в хроматофорі (в перекладі з грецької "несучий колір"). Він зелений, тому що містить хлорофіл, тому і вся клітина здається зеленою.

Через оболонку хламідомонада поглинає з води мінеральні речовини і вуглекислий газ. На світлі в хроматофорі в процесі фотосинтезу утворюється цукор (з нього - крохмаль) і виділяється кисень. Але хламідомонада може поглинати з навколишнього середовища і готові органічні речовини, розчинені у воді. Тому хламідомонади разом з іншими одноклітинними зеленими водоростями використовують в очисних спорудах. Тут воду очищають від шкідливих домішок.

Влітку при сприятливих умовах хламідомонада розмножується поділом. Перед поділом вона перестає рухатися і втрачає джгутики. З материнської клітини звільняються 2-4, а іноді і 8 клітин. Ці клітини в свою чергу діляться. Такий безстатевий спосіб розмноження хламідомонади.

При настанні несприятливих для життя умов (похолодання, пересихання водойми) всередині хламідомонади виникають гамети (статеві клітини). Гамети виходять у воду і з'єднуються попарно. При цьому утворюється зигота, яка вкривається товстою оболонкою і зимує. У результаті поділу утворюються чотири клітини - молоді хламідомонади. Це статевий спосіб розмноження.

Хлорела - теж одноклітинна зелена водорість, широко поширена в прісних водоймах і грунтах. Клітини її дрібні, кулясті, добре видимі тільки за допомогою мікроскопа. Зовні клітина хлорели покрита оболонкою, під якою знаходиться цитоплазма з ядром, а в цитоплазмі - зелений хроматофор.

Хлорела дуже швидко розмножується і активно поглинає з навколишнього середовища органічні речовини. Тому її застосовують при біологічному очищенні стічних вод. На космічних кораблях і підводних човнах хлорела допомагає підтримувати нормальний склад повітря. Завдяки здатності хлорели створювати велику кількість органічної речовини її використовують для отримання кормів.